Stanowisko pracy ds. gospodarki nieruchomościami i planowania przestrzennego
Wykształcenie wyższe
Osoba zatrudniona na przedmiotowym stanowisku powinna wykazać się:
- Co najmniej pięcioletnim stażem pracy w jednostkach samorządu terytorialnego (art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2022 poz. 530).
- Praktyczną znajomością przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami, ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, KPA.
- Wymagane doświadczenie min. 5 lat w zakresie praktycznej znajomości i stosowania procedury określonej przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (DZ U. z 2023 poz. 977 z późn. zm.) dotyczącej opracowywania i zmian w miejscowym planie zagospodarowania oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
- Prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy w tym:
- Przygotowywanie projektów uchwał o przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania , zmian do nich i studium
- Prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania terenu oraz ich przechowywanie
- Dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania terenu
- Ocena i analiza dokonania zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy.
- Umiejętnością biegłej obsługi komputera, w tym pakietów biurowych (word, excel)
Wymagania dodatkowe:
- Preferowane doświadczenie i staż pracy na stanowisku związanym z kwestiami planowania przestrzennego i gospodarowania nieruchomościami oraz umiejętność pracy zespołowej, elastyczność, umiejętność radzenia sobie ze stresem czy wielozadaniowość.
1. Prowadzenie czynności związanych z przygotowywaniem i realizacją planów miejscowych, studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz planu ogólnego gminy wraz z uzgodnieniami we właściwych organach i jednostkach, w tym:
- Przygotowywanie projektów uchwał o przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania , zmian do nich i studium
- Prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania terenu oraz ich przechowywanie
- Dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania terenu
- Ocena i analiza dokonania zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy.
2. Przechowywanie studium, planu ogólnego oraz planów zagospodarowania przestrzennego a także prowadzenie aktualizacji systemu informacji przestrzennej Gminy Głusk,
3. Administrowanie i gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości,
4. Współpraca z sądami oraz organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie gospodarowania nieruchomościami,
5. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami w zakresie obrotu nieruchomościami;
a) prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości na rzecz Gminy,
b) prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą prawa własności nieruchomości gruntowej,
c) prowadzenie spraw związanych z zamianą nieruchomości pomiędzy Gminą a Skarbem Państwa, jednostkami samorządu terytorialnego, innymi osobami prawnymi i osobami fizycznymi,
d) prowadzenie spraw związanych z darowizną nieruchomości pomiędzy Gminą a Skarbem Państwa i innymi jednostkami samorządu terytorialnego,
e) przygotowywanie dokumentów związanych z prawem pierwokupu nieruchomości przez Gminę,
6. Prowadzenie spraw związanych z trwałym zarządem,
7. Regulacja stanów prawnych nieruchomości mienia gminnego,
8. Prowadzenie procedury ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości zgodnie z art. 124 ustawy o gospodarce nieruchomościami,
9. Prowadzenie spraw związanych ze stwierdzaniem ostateczności Aktów Własności Ziemi oraz prostowanie omyłek pisarskich w tych dokumentach,
10. Prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań za nieruchomości, które z mocy prawa stały się własnością Gminy,
11. Planowanie i wnioskowanie potrzeb rzeczowych i finansowych celem zapewnienia odpowiednich środków w budżecie z zakresu wykonywanych zadań,
12. Analiza danych i przygotowywanie sprawozdań i zestawień z zakresu wykonywanych zadań;
13. Przygotowanie uchwał, zarządzeń i decyzji w zakresie stanowiska pracy,
14. Obsługa Interesanta Referatu Strategii i Rozwoju poprzez udzielanie kompleksowej informacji w zakresie zadań realizowanych na stanowisku pracy,
15. Przygotowywanie dokumentów do przekazania do archiwum tut. Urzędu,
16. Odpowiedzialność materialna za powierzone mienie,
17. Wykonywanie innych, nie ujętych w powyższym zakresie czynności spraw zleconych przez Wójta, Zastępcę Wójta i Sekretarza Gminy,
18. Zastępstwo w czasie urlopu lub innej nieobecności pracownika ds. budownictwa i zagospodarowania przestrzennego.
Wymagane dokumenty:
1) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie
2) kopia dowodu osobistego
3) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie
4) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych
5) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
6) CV i list motywacyjny
7) kopie świadectw pracy, a w przypadku niezakończonych okresów pracy oświadczenie o zatrudnieniu - potwierdzające min. 5 -letni staż pracy w JST,
8) inne dokumenty potwierdzające znajmość kwestii planowania przestrzennego i gopospodarowania nieruchomościami (np. zakresy czynności na zajmowanych stanowiskach pracy, studia podyplomowe, kursy, szkolenia itp.)
9) dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz.1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 530).
Pełny wymiar czasu pracy
Wskaźnik wynosi 0%.
Urząd Gminy Głusk ul. Rynek 1, 20-388 Dominów
Dokumenty należy składać do dnia 18 marca 2024 r. (poniedziałek) do godz.15.00, decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Głusk. Ofertę można złożyć osobiście w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „Nabór na stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami i planowania przestrzennego ” w pokoju nr 110 (Sekretariat) lub wysłać na adres: Urząd Gminy Głusk, ul. Rynek 1, 20-388 Dominów.
Zgodnie z art. 15 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 530) zastrzega się prawo do unieważnienia naboru.
Kandydaci spełniający wymogi formalne zawarte w ogłoszeniu zostaną zaproszeni na pisemny test oraz rozmowę kwalifikacyjną.
Więcej informacji udziela Pan Bogusław Kukuryk – Sekretarz Gminy tel. 81 75 18 771.
Dodano do BIP dnia 07-03-2024 13:26:17