Stanowisko pracy ds. ewidencji działalności gospodarczej i ochrony środowiska
Wykształcanie wyższe
- Wymagania obowiązkowe :
1) Wykształcenie wyższe.
2) Co najmniej dwuletni staż pracy w jednostkach samorządu terytorialnego (art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2019 poz. 1282).
3) Znajomość przepisów ustaw: o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy, Prawo przedsiębiorców, o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, o ochronie środowiska, o utrzymaniu czystości porządku w gminach, o odpadach, o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, oraz KPA.
4) Obsługa komputera, w tym pakietów biurowych (word, excel) oraz systemu teleinformatycznego do obsługi CEIDG,
2. Wymagania dodatkowe :
1) Dodatkowo preferowane studia podyplomowe, szkolenia i kursy o tematyce związanej z zakresem czynności dla niniejszego stanowiska pracy,
2) Preferowane doświadczenie i staż pracy na stanowisku pracy o podobnym zakresie tematycznym
- Wykonywanie zadań z zakresu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorców (CEIDG) prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki:
a) przyjmowanie od przedsiębiorców wniosków CEIDG-1: o wpis do CEIDG, o zmianę wpisu w CEIDG oraz innych danych, o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej, o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, o wykreśleniu przedsiębiorcy z CEIDG;
b) potwierdzanie tożsamości wnioskodawcy składającego wniosek CEIDG-1 oraz pokwitowanie przyjęcia wniosku;
c) wzywanie do skorygowania lub uzupełnienia niepoprawnego wniosku CEIDG-1 pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania;
d) przekształcenie wniosku na formę dokumentu elektronicznego, opatrywanie go podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu albo potwierdzonego profilu zaufanego ePUAP;
e) udzielanie informacji o przedsiębiorcach z danych archiwalnych figurujących w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej do 31 grudnia 2011 r. przez Wójta Gminy Głusk;
f) współpraca z Referatem Finansowo – Księgowym i Podatków w celu prawidłowego rozliczenia podatku i kontroli podmiotów gospodarczych pod względem prawidłowości deklarowanej powierzchni wykorzystywanej pod tą działalność,
2. W zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych zgodnie z ustawą z dnia 26 października 1982 r. O wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi:
a)prowadzenie ewidencji wydanych zezwoleń,
b) przygotowanie decyzji zezwalających i cofających zgodę na sprzedaż napojów alkoholowych,
c) prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie,
d) naliczanie opłat w tym zakresie,
e) współpraca z instytucjami i organizacjami w zakresie realizacji zapisów ww. ustawy,
3. W zakresie działania ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska :
a) prowadzenie kontroli w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska,
b) sporządzenie wykazów zawierających informację i dane o zakresie korzystania ze środowiska i wysokości należnych opłat;
c) zadania wynikające z „Programu ochrony powietrza dla strefy lubelskiej”
4. W zakresie działania ustawy z dnia 13 września 1996 r. O utrzymaniu czystości i porządku w gminach :
a) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy,
b)miesięczne rozliczenie usługi podmiotu wyłonionego w drodze przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na podstawie umowy zawartej z gminą,
c) obsługa BDO w zakresie gospodarowania odpadami na terenie gminy,
d) prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
e) współudział w opracowaniu potrzebnych dokumentów, projektów uchwał i aktów prawa miejscowego wymaganych ww. ustawą oraz ich stała aktualizacja,
f) współudział w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych, opracowanie SIWZ do Zamówienia,
g) przygotowanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań i informacji dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi,
h) współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
i) prowadzenie kampanii edukacyjno – informacyjnej wśród mieszkańców gminy w zakresie prawidłowej selekcji odpadów komunalnych,
j) opracowanie informacji do zamieszania na stronie internetowej gminy z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi,
k) realizacja innych zadań i działań wynikających z przepisów prawa lub doraźnej potrzeby związanej z funkcjonowaniem systemu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych,
a) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
b) kopia dowodu osobistego,
c) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
d) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych,
e) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
f) CV i list motywacyjny,
g) kopie świadectw pracy,
h) inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności związane z wymaganiami dodatkowymi (kopie dyplomów, szkoleń, kursów itp.),
i) dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dn. 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282)”.
Pełny wymiar czasu pracy
Wskaźnik wynosi 0 %
Urząd Gminy Głusk ul. Rynek 1, 20-388 Dominów
Dokumenty należy składać do dnia 7 września 2020 r. do godz. 15.00. Decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Głusk. Ofertę można złożyć osobiście w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „Nabór na stanowisko pracy ds. ewidencji działalności gospodarczej i ochrony środowiska” w pokoju nr 110 (Sekretariat) lub wysłać na adres: Urząd Gminy Głusk, ul. Rynek 1, 20-388 Dominów. Zgodnie z art. 15 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282) zastrzega się prawo do unieważnienia naboru. Kandydaci spełniający wymogi zawarte w ogłoszeniu zostaną zaproszeni na pisemny test.
Więcej informacji udziela Pan Pan Bogusław Kukuryk Tel 81 75 18 771.
Dodano do BIP dnia 26-08-2020 10:06:44