Stanowisko pracy ds. podatków i opłat
Wyższe ekonomiczne lub prawnicze
- Wymagania obowiązkowe :
- Wykształcenie wyższe ekonomiczne lub prawnicze.
- Znajomość przepisów ustaw: Ordynacja podatkowa, o podatkach i opłatach lokalnych, o podatku rolnym, o podatku leśnym, o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych oraz KPA.
- Obsługa komputera, w tym pakietów biurowych (word, excel).
- Wymagania dodatkowe :
- Dodatkowo preferowane studia podyplomowe, szkolenia i kursy o tematyce związanej z zakresem czynności dla niniejszego stanowiska pracy.
- Preferowane doświadczenie i staż pracy na stanowisku pracy o podobnym zakresie tematycznym.
- Zakres obowiązków:
- Wymiar podatków od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych od osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, w tym: a)przyjmowanie i weryfikacja informacji i deklaracji b)wzywanie do złożenia informacji i deklaracji c)dokonywanie wymiaru i korekt wymiaru w ciągu roku podatkowego w związku z powstaniem lub wygaśnięciem obowiązku podatkowego d)prowadzenia postępowań dowodowych e)wydawanie i wysyłanie decyzji ustalających i określających wysokość zobowiązań podatkowych.
- Prowadzenie postępowań odwoławczych od decyzji wymiarowych należnych zobowiązań podatkowych.
- Weryfikacja posiadanych informacji podatkowych pod kątem ich zgodności z ewidencją gruntów i budynków.
- Aktualizowanie bazy danych podatników.
- Przeprowadzanie kontroli podatkowych.
- Prowadzenie postępowań w zakresie stosowania ulg w zapłacie podatków.
- Prowadzenie rejestru przypisów i odpisów na podstawie zmian dokonywanych w ewidencji pojazdów.
- Udzielanie pisemnych informacji na wniosek KRUS i innych podmiotów.
- Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego.
- Sporządzanie sprawozdań, analiz, informacji i zestawień niezbędnych do przygotowania projektu budżetu, sprawozdań z wykonania budżetu oraz uchwał dotyczących podatków lokalnych.
- Naliczanie skutków obniżenia stawek podatków oraz skutków udzielenia ulg w spłacie podatków do celów sprawozdawczości budżetowej.
- Rozliczanie sołtysów z zainkasowanych podatków.
- Obsługa interesantów.
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kopia dowodu osobistego,
- oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- CV i list motywacyjny,
- kopie świadectw pracy,
- inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności związane z wymaganiami dodatkowymi (kopie dyplomów, szkoleń, kursów itp.),
- dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dn. 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282)”.
Pełny wymiar czasu pracy
Wskaźnik wynosi 0%
Urzą Gminy Głusk, ul. Rynek 1, 20 - 388 Dominów
Dokumenty należy składać do dnia 11 grudnia 2020 r. do godz. 15.00. Decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Głusk. Ofertę można złożyć osobiście w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „Nabór na stanowisko pracy ds. podatków i opłat” w pokoju nr 110 (Sekretariat) lub wysłać na adres: Urząd Gminy Głusk, ul. Rynek 1, 20-388 Dominów. Zgodnie z art. 15 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282) zastrzega się prawo do unieważnienia naboru. Kandydaci spełniający wymogi zawarte w ogłoszeniu zostaną zaproszeni na pisemny test.
Więcej informacji udziela Pan Bogusław Kukuryk Tel 81 75 18 771, Pani Agnieszka Ciszewska Tel 81 75 18 635.
Dodano do BIP dnia 01-12-2020 14:31:04