Stanowisko pracy ds. ewidencji podatkowej, egzekucji i archiwum w Biurze Podatków i Opłat
Wykształcenie wyższe
Osoba ubiegająca się o zatrudnienie na przedmiotowym stanowisku powinna wykazać się:
1) co najmniej rocznym stażem pracy na stanowiskach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu podatków i opłat lokalnych,,
2) praktyczną znajomością przepisów Ustawy o samorządzie gminnym, Ustawy o pracownikach samorządowych, Ustawy kodeks postępowania administracyjnego, Ustawy ordynacja podatkowa, Ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, Ustawy w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowergo wykorzystwanego do producji rolniczej, ustaw i rozporządzeń dotyczących podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych , w tym ich ewidencji księgowej, sprawozdawczości, stosowania ulg w zapłacie i egzekwowania zaległości.
Wymagania dodatkowe:
- zdolność analitycznego myślenia,
- umiejętnośc pracy w zespole,
- umiejętność planowania i organizacji pracy na stanowisku,
- umiejętność obsługi interesantów,
- odporność na stres,
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
1. Prowadzenie bieżącej ewidencji podatkowej w zakresie wymiaru podatku rolnego, od nieruchomości i leśnego od osób fizycznych oraz bieżące wprowadzanie zmian wynikających z zawiadomień Starostwa Powiatowego i złożonych przez podatników informacji podatkowych, w tym:
a) stosowanie zwolnień podatkowych wynikających z aktualnie obowiązujących uchwał Rady Gminy,z uwzględnieniem przepisów o pomocy publicznej,
b) prowadzenie kontroli podatkowych u podatników,
c) weryfikacja złożonych informacji pod kontem rzetelności wykazanych danych w oparciu o powszechnie dostępne źródła informacji,
d) prowadzenie postępowań podatkowych, mających na celu ustalenie prawidłowej wysokości zobowiązania podatkowego, podatnikom będącym osobami fizycznymi.
2. Prowadzenie bieżącej ewidencji podatkowej w zakresie wymiaru podatku od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych (przyjmowanie, weryfikacja i wprowadzanie złożonych deklaracji) oraz prowadzenie postępowań w sprawie określania wysokości zobowiązania podatkowego w podatku od środków transportowych.
3. Przyjmowanie, weryfikacja, wprowadzanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej i wydawanie decyzji w tym zakresie.
4. Bieżące prowadzenie ewidencji analitycznej dochodów oraz postępowań zmierzających do wyegzekwowania należności gminy z tytułu:
a) opłaty za zajecie pasa drogowego,
b) opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
c) wpłat mieszkańców za wykonanie przyłączy wodno-kanalizacyjnych,
d) dobrowolnych wpłat mieszkańców na budowę infrastruktury gminnej,
e) opłaty planistycznej,
f) opłaty adiacenckiej,
g) opłaty za budowę odcinka sieci wodociągowej.
5. Wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych oraz udzielanie odpowiedzi na pisemny wniosek instytucji (KRUS, ZUS, OPS, Policji i tp.).
6. Sporządzanie wniosków o wpis hipoteki przymusowej, w zakresie zaległości podatkowych.
7. Rozliczanie inkasentów z tytułu zainkasowanych podatków.
8. Bieżąca obsługa interesantów.
9. Przygotowanie danych do sprawozdań w zakresie prowadzonych spraw.
10. Prowadzenie wszystkich spraw związanych z organizacją archiwum zakładowego Urzędu Gminy, w szczególności określonych w przepisach o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, w tym:
a) tworzenie archiwum zakładowego,
b) systematyczne przejmowanie dokumentacji spraw zakończonych z komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy na podstawie spisów zdawczo-odbiorczych oraz inicjowanie działań w tym zakresie,
c) przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej pełnej ewidencji,
d) uporządkowanie dokumentacji przyjętej w stanie nieuporządkowanym,
e) wycofanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej,
f) udostępnianie przechowywanej dokumentacji,
g) przeprowadzanie kwerend archiwalnych,
h) inicjowanie i przechowywanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej,
i) przygotowanie i przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego,
j) przeprowadzanie skontrum dokumentacji,
k) współpraca z pracownikami Urzędu Gminy w zakresie opieki nad dokumentacją i właściwego nią zarządzania oraz odpowiedniego jej przygotowania do przekazania do archiwum.
11. Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych.
12.Zastępstwo pracowników ds. księgowości podatkowej oraz ds. wymiaru podatków.
13. Dbanie o dobre stosunki międzyludzkie w miejscu pracy, o porządek oraz ochronę powierzonego mienia.
14. Stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych i usprawnianie swojej pracy.
1) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
2) kopia dowodu osobistego,
3) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
4) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych,
5) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
6) CV i list motywacyjny,
7) kopie świadectw pracy, a w przypadku niezakończonych okresów pracy oświadczenie o zatrudnieniu,
8) inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. studia podyplomowe, kursy, szkolenia itp z zakresu podatków i opłat lokalnych),
9) dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz.1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135)".
Pełny wymiar czasu pracy.
Wskaźnik zatrudnienia wynosi 0%.
Urząd Gminy Głusk, ul. Rynek 1, 20-388 Dominów
Dokumenty należy składać do dnia 30 sierpnia 2024 r. (piątek) do godz.15.00, decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Głusk. Ofertę można złożyć osobiście w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „Nabór na stanowisko pracy ds. ewidencji podatkowej, egzekucji i archiwum w Biurze Podatków i Opłat" w pokoju nr 110 (Sekretariat) lub wysłać na adres: Urząd Gminy Głusk, ul. Rynek 1, 20-388 Dominów.
Zgodnie z art. 15 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) zastrzega się prawo do unieważnienia naboru.
Kandydaci spełniający wymogi formalne zawarte w ogłoszeniu zostaną zaproszeni na pisemny test oraz rozmowę kwalifikacyjną.
Więcej informacji udziela Pani Agnieszka Ciszewska -Skarbnik Gminy tel. 81 75 18 635 oraz Pani Ewa Sulowska - Kierownik Biura Podatków i Opłat tel. 81 75 19 729.
Dodano do BIP dnia 14-08-2024 08:11:06