Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Głusk

Logo - Urząd Gminy Głusk

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Stanowisko pracy ds. ewidencji podatkowej, egzekucji i archiwum w Biurze Podatków i Opłat

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Głusk ul. Rynek 1 20-388 Dominów
Data ogłoszenia
2024-08-14
Termin składania dokumentów
2024-08-30
Wymagane wykształcenie

Wykształcenie wyższe

Wymagania związane ze stanowiskiem

Osoba ubiegająca się o zatrudnienie na przedmiotowym stanowisku powinna wykazać się:

1)    co najmniej rocznym stażem pracy na stanowiskach związanych z wykonywaniem zadań z zakresu podatków i opłat lokalnych,,

2)    praktyczną znajomością przepisów Ustawy o samorządzie gminnym, Ustawy o pracownikach samorządowych, Ustawy kodeks postępowania administracyjnego, Ustawy ordynacja podatkowa, Ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, Ustawy w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowergo wykorzystwanego do producji rolniczej, ustaw i rozporządzeń dotyczących podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych , w tym ich ewidencji księgowej, sprawozdawczości, stosowania ulg w zapłacie i egzekwowania zaległości.

 

Wymagania dodatkowe:

- zdolność analitycznego myślenia,

- umiejętnośc pracy w zespole,

- umiejętność planowania i organizacji pracy na stanowisku,

- umiejętność obsługi interesantów,

- odporność na stres,

- umiejętność obsługi urządzeń biurowych,

Zakres obowiązków

1. Prowadzenie bieżącej ewidencji podatkowej w zakresie wymiaru podatku rolnego, od nieruchomości i leśnego od osób fizycznych oraz bieżące wprowadzanie zmian wynikających z zawiadomień Starostwa Powiatowego i złożonych przez podatników informacji podatkowych, w tym:

a) stosowanie zwolnień podatkowych wynikających z aktualnie obowiązujących uchwał Rady Gminy,z uwzględnieniem przepisów o pomocy publicznej,

b) prowadzenie kontroli podatkowych u podatników,

c) weryfikacja złożonych informacji pod kontem rzetelności wykazanych danych w oparciu o powszechnie dostępne źródła informacji,

d) prowadzenie postępowań podatkowych, mających na celu ustalenie prawidłowej wysokości zobowiązania podatkowego, podatnikom będącym osobami fizycznymi.

2. Prowadzenie bieżącej ewidencji podatkowej w zakresie wymiaru podatku od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych (przyjmowanie, weryfikacja i wprowadzanie złożonych deklaracji) oraz prowadzenie postępowań w sprawie określania wysokości zobowiązania podatkowego w podatku od środków transportowych.

3. Przyjmowanie, weryfikacja, wprowadzanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej i wydawanie decyzji w tym zakresie.

4. Bieżące prowadzenie ewidencji analitycznej dochodów oraz postępowań zmierzających do wyegzekwowania należności gminy z tytułu:

a) opłaty za zajecie pasa drogowego,

b) opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,

c) wpłat mieszkańców za wykonanie przyłączy wodno-kanalizacyjnych,

d) dobrowolnych wpłat mieszkańców na budowę infrastruktury gminnej,

e) opłaty planistycznej,

f) opłaty adiacenckiej,

g) opłaty za budowę odcinka sieci wodociągowej.

5. Wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych oraz udzielanie odpowiedzi na pisemny wniosek instytucji (KRUS, ZUS, OPS, Policji i tp.).

6. Sporządzanie wniosków o wpis hipoteki przymusowej, w zakresie zaległości podatkowych.

7. Rozliczanie inkasentów z tytułu zainkasowanych podatków.

8. Bieżąca obsługa interesantów.

9. Przygotowanie danych do sprawozdań w zakresie prowadzonych spraw.

10. Prowadzenie wszystkich spraw związanych z organizacją archiwum zakładowego Urzędu Gminy, w szczególności określonych w przepisach o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, w tym:

a) tworzenie archiwum zakładowego,

b) systematyczne przejmowanie dokumentacji spraw zakończonych z komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy na podstawie spisów zdawczo-odbiorczych oraz inicjowanie działań w tym zakresie,

c) przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej pełnej ewidencji,

d) uporządkowanie dokumentacji przyjętej w stanie nieuporządkowanym,

e) wycofanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej,

f) udostępnianie przechowywanej dokumentacji,

g) przeprowadzanie kwerend archiwalnych,

h) inicjowanie i przechowywanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej,

i) przygotowanie i przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego,

j) przeprowadzanie skontrum dokumentacji,

k) współpraca z pracownikami Urzędu Gminy w zakresie opieki nad dokumentacją i właściwego nią zarządzania oraz odpowiedniego jej przygotowania do przekazania do archiwum.

11. Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych.

12.Zastępstwo pracowników ds. księgowości podatkowej oraz ds. wymiaru podatków.

13. Dbanie o dobre stosunki międzyludzkie w miejscu pracy, o porządek oraz ochronę powierzonego mienia.

14. Stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych i usprawnianie swojej pracy.

Wymagane dokumenty

1) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

2) kopia  dowodu osobistego,

3) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,

4) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych,

5) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,

6) CV i list motywacyjny,

7) kopie świadectw pracy, a w przypadku niezakończonych okresów pracy oświadczenie o zatrudnieniu,

8) inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. studia podyplomowe, kursy, szkolenia itp z zakresu podatków i opłat lokalnych),

9) dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz.1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135)".

Warunki pracy

Pełny wymiar czasu pracy.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik  zatrudnienia wynosi 0%.

Miejsce składania dokumentów

Urząd Gminy Głusk, ul. Rynek 1, 20-388 Dominów

Uwagi

Dokumenty należy składać do dnia 30 sierpnia 2024 r. (piątek) do godz.15.00, decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Głusk. Ofertę można złożyć osobiście w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „Nabór na stanowisko pracy ds. ewidencji podatkowej, egzekucji i archiwum w Biurze Podatków i Opłat" w pokoju nr 110 (Sekretariat) lub wysłać na adres: Urząd Gminy Głusk,  ul. Rynek 1, 20-388 Dominów.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) zastrzega się prawo do unieważnienia naboru.

Kandydaci spełniający wymogi formalne zawarte w ogłoszeniu zostaną zaproszeni na pisemny test oraz rozmowę kwalifikacyjną.

Więcej informacji udziela Pani Agnieszka Ciszewska -Skarbnik Gminy tel. 81 75 18 635 oraz Pani Ewa Sulowska - Kierownik Biura Podatków i Opłat tel. 81 75 19 729.

Załączniki
  • pdf 34,5 KB pobrano: 121 razy

  • Wybrany kandydat
    Magdalena Szkołut

    Uzasadnienie wyboru
    Pani Magdalena Szkołut spełnia wszystkie wymagania formalne stawiane kandydatom w ogłoszeniu o naborze na ww. stanowisko. Zarówno w teście jak i rozmowie kwalifikacyjnej, wykazała się znajomością zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego oraz znajomością zagadnień związanych z zakresem obowiązków na stanowisku o które aplikowała.
    Magdalena Szkołut

    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Bogusław Kukuryk
    Dodano do BIP dnia 14-08-2024 08:11:06